Domov Nezaradené Ako si samostatne doviezť a prihlásiť jazdené auto z Českej republiky (2023)

Ako si samostatne doviezť a prihlásiť jazdené auto z Českej republiky (2023)

0 738

Toto je príbeh, ako som si šiel kúpiť moje vysnívané auto do Českej republiky. Podrobne so všetkými nuansami, ktoré s tým súvisia. Ak chcete stručný a bodový návod ako to spraviť alebo pozrieť si podrobné video, prescrollujte na koniec článku.

Po rokoch došlo k tomu, že jedno z mojich najobľúbenejších áut, aké som kedy testoval ako novinár, sa dostalo do cenovej relácie, ktorú si môžem dovoliť. A tak som začal pozerať inzeráty. Nakoľko ide o dosť raritné auto, ten jeden kus ročne na predaj na Slovensku ani počas rokov prezerania inzerátov nespĺňal nikdy moje cenové a výbavové požiadavky. Na druhej strane v Česku bolo tých áut na predaj 3 krát toľko (rozumejte tri) a tento rok sa konečne objavilo auto za dobré peniaze vo výbave a farbe ktorú som chcel.

Začal som googliť, aké sú možnosti a postup dovozu a prihlásenia auta z inej krajiny EÚ a či sa to vôbec oplatí u auta v tejto cenovej relácii. Je pravda, že to môžete kompletne niekomu zveriť ale ak tam nepôjdete osobne si to auto pozrieť, tak to robíte naslepo a prišlo mi to konkrétne v prípade dovozu z Česka ako vyhodené peniaze. Zároveň som si celý tento proces chcel vyskúšať na vlastnej koži a zveriť sa vám so svojimi nadobudnutými skúsenosťami. Na internete som totiž poriadny podrobný aktuálny postup z roku 2023 nenašiel. Len jedno video so skúsenosťami majiteľa nejakého dovezeného Subaru (dík moc inak aspoň za to info).

Poďme na to.

Online preverenie a obhliadka

Celý môj proces začal samozrejme tým, že som našiel inzerát (v mojom prípade na českom bazoši). Pozrel som si auto na fotkách a prečítal obsah inzerátu. Cena vyššia ako môj budget ale vraj aby ho neotravovali z bazárov (aj mi to citeľne zľavil), kilometrov tak akurát, výbava ako som chcel až na absenciu autoklímy (bola len manuálna ale to už je detail, klíma je klíma).

Povedal som si, žijeme len raz a zo srandy som si zaplatil službu, ktorá za vás skontroluje, či auto nie je stočené, odcudzené, búrané a pod. Nevyznám sa príliš tom, ktorá služba je na to najlepšia, tak som si zaplatil najznámejšiu a tou je asi Carvertical.

Carvertical má na výplatnej listine asi milión youtuberov a influencerov a každý má dáky svoj zľavový kupón tak som si nejaký našiel a naťukal ho tam. Vyšlo ma to celé okolo 20 eur. Výhodou Carverticalu v tomto prípade je aj to, že je to medzinárodný systém a nakoľko bolo auto pôvodne dovezené z Nemecka do Čiech, tak som mal najväčšiu šancu zistiť čo najviac.

Systém je ale trochu chaotický, lebo keď sa preňho nebudete tváriť, že ste z krajiny, v ktorej je dané auto prihlásené, tak vám ho nenájde (alebo som dačo robil zle). Plusom ale napríklad bolo, že na základe dodanej poznávacej značky vám dá k dispozícii VIN číslo.

Kontrola vyšla ok až na jeden záznam o nehode (ale nie ako totálna škoda). V niektorých prípadoch máte k dispozícii aj fotky, ja som nemal.

Hocijak auto vo mne vzbudilo záujem ale musel by som ho vidieť naživo, na posúdenie či to nebola totálka. Tak som kontaktoval majiteľa. Veľmi v pohode človek, tiež fanúšik obskúrnych áut. Povypytoval som sa, čo s tou nehodou a že nevie, lebo to sa stalo ešte dakomu v Nemecku.

V konečnom dôsledku som si zaplatil 12 eur za vlak do Prahy (kde sa auto nachádzalo) a šiel som si ho pozrieť. Najhoršie čo sa môže stať, že si dám pivo s mojimi známymi v Prahe, u ktorých prespávam, a vrátim sa domov zas vlakom.

Na druhý deň som si šiel pozrieť auto. Majiteľ ma čakal s kávou, čo bolo od neho milé. Na obhliadku som sa poctivo pripravil a spravil som si zoznam vecí, ktoré mám skontrolovať.

Auto pred mojim príchodom stálo na hodnú chvíľu (niekoľko mesiacov) čomu nasvedčoval aj nesprávny typ obutých pneumatík čo sa obdobia týka. Tento článok a video majú byť o postupe prihlásenia a nie o tom ako kontrolovať auto, preto iba odporúčam zoznam vecí (link na konci článku), ktoré si máte pri obhliadke skontrolovať. Okrem toho existujú lokálne služby, ktoré vám dokážu poskytnúť experta na obhliadku auta, ak sa toho sami bojíte.

V princípe, v momente ako som zbadal auto, tak som bol že jééééj, ňuňu autíčko a zabudol som tak na dve tretiny vecí, čo som chcel skontrolovať, vrátane oleja a vody. Takže na toto si dávajte pozor, hlavne keď kupujete auto, ktoré ste dlho chceli. Mne sa to našťastie vypomstilo „iba“ tým, že som si nevšimol vyfučanú klimatizáciu.

Auto som ale teda kúpil. A teraz poďme na celú tú byrokraciu a začiatok (bohužiaľ potenciálne) dlho trvajúceho procesu.

Česká časť

Kúpno-predajná zmluva, slovenské poistenie a prevod peňazí

Česká časť je v princípe tá o dosť jednoduchšia a ľahšia. Baviť sa budeme o kupovaní jazdeného auta súkromnou osobou (vami) od ďalšej súkromnej osoby. Ako prvú vec, musíte spolu vypísať a podpísať dva kusy kúpno-predajnej zmluvy. Odporúčam si stiahnuť šablónu napríklad z českej stránky cebia (link nižšie). V princípe by tam malo byť VIN číslo, nejaké poruchy o ktorých by ste mali vedieť, stav kilometrov a pod. Môžu tam byť napr. aj čísla účtov oboch zúčastnených, ak budete platiť prevodom. Nakoľko ste v Česku, je lepšie to mať po česky. Na našich úradoch problém s češtinou mať nebudete, lebo je to u nás oficiálny úradný jazyk a tým pádom jediný okrem nášho, z ktorého nebudete pri ďalšom postupe potrebovať preklad dokladov do slovenčiny.

Po podpísaní zmluvy ste v procese prevodu auta na vás a v konečnom dôsledku obligovaný zaplatiť. Ja som sa dohodol na prevode peňazí na účet, pretože tak budeme mať obaja dôkaz o prebehnutom prevode. K tomu došlo až neskôr.

V tomto momente som sa rozhodol vybaviť si v predstihu celoročné poistenie na moje meno, pretože v momente prevodu na úrade prestáva platiť poistenie pôvodného majiteľa. Ja som si zvolil online poistenie v slovenskej poisťovni rovno na celý rok. Vyklikal som si to a zaplatil online. Údajne vám ako doklad o poistení stačí PDF v telefóne ale bývalý majiteľ bol nápomocný a vytlačil mi ho.

Medzitým sme šli v Prahe na hlavnú poštu, ktorá poskytuje aj cez víkend notárske služby (bola totiž nedeľa). Tam ma terajší majiteľ splnomocnil na úkony súvisiace s prevodom vlastníctva vozidla, čo som zistil, že nebola bohužiaľ ideálna formulácia. K tomu sa tiež dostaneme neskôr. V tomto kroku šlo len o to, aby nemusel so mnou vysedávať na úrade kvôli jednému podpisu.

Teraz som si povedal, že idem poslať peniaze cez mobil banking. Neuvedomil som si však, že u vyšších súm potrebujete funkčnú bankovú čítačku na karty (v závislosti od banky), plus prevod trvá dlhšie a nedostanete hneď ani len potvrdenie o odoslaní platby. Čakali sme chvíľu ale nič sa nedialo. Dohodli sme sa teda, že si nechá veľký technický preukaz a ja si nechám auto so všetkým ostatným, kým platba neprebehne. Ak ta sa úrady otvárali až ďalší deň.

Tesne po polnoci sa mi v mobil bankingu zobrazil záznam o odoslaní peňazí vrátane PDFka s detailmi o platbe, ktoré som poslal pôvodnému majiteľovi. To mu stačilo na to, aby mi veril, že platba prebehla a na ďalší deň mi odovzdal veľký techničák.

Evidenčná kontrola

Ďalším krokom v čechách je tzv. evidenčná kontrola. V princípe pôjdete na hocijakú českú stanicu technickej kontroly (aj bez objednania) a tam vám za pár minút skontrolujú auto. Má to veľmi ďaleko ku kontrole originality, lebo tam v princípe nič nekontrolujú, asi len či sedia ŠPZ a VIN. Dávajte si ale pozor napríklad, či máte správne rozmery diskov (šírku), lebo to im môže vadiť. Nepýtajte sa ma ako to viem. Zaplatíte cca 650 CZK a môžete pokračovať ďalej.

Obecný úrad s rozšírenou pôsobnosťou

Posledný krok v Českej republike je návšteva tzv. Obecného úradu s rozšírenou pôsobnosťou, presnejšie časti , ktorá sa venuje motorovým vozidlám. Z ich internetovej stránky som sa nevysomáril, tak som našiel telefónne číslo a spýtal sa, ktoré úrady môžem navštíviť. Dostal som niekoľko adries. Inak môžete údajne prísť na hocijaký takýto úrad aj mimo Prahy ale odskúšané to nemám.

Zaparkoval som na ulici pred úradom a uvedomil som si malý problém. Rád by som zaplatil parkovanie, ale to sa viaže na špz, ktoré ale musím zmontovať a odovzdať na úrade. Zaplatil som si teda parkovanie cez automat, ktorý vydával papieriky za sklo, lebo cez mobil na značky, ktoré nie sú na aute by mi to asi bolo ťažko ukecateľné.

Na úrade som si nesúc značky so sebou potiahol lístok, zobral správne tlačivo na vývoz auta, začal vypĺňať a čakal. V tlačive sa vás napríklad pýtajú, na ako dlho chcete vývozné značky – maximum je 3 mesiace a to je doba ktorú som zvolil (lebo nemá zmysel brať na kratšie, keď to stojí toľko isto).

Mali tam rušno tak to trvalo tak hodinu kým som sa dostal na rad. Ak ma pamäť neklame, vyžadovali odo mňa značky, veľký a malý techničák, kúpno-predajnú zmluvu a splnomocnenie. Pani na úrade ma upozornila, že na splnomocnení by som mal mať napísané, že ma majiteľ splnomocňuje na vývoz auta, nielen na prepis vlastníctva. Takže na to pozor, lebo to môže byť problém. Ale výhodou Čiech je, že sa bez problémov dohovoríte. Zvyšok krajín EÚ už môže byť problém.

Tzv. COC certifikát nepotrebujete (teda ja som nepotreboval). Som z toho jeleň úprimne, že kedy sa vôbec rieši COC.

Zaplatil som 450 CZK, dostal dočasné české prevozné značky, nový malý technický preukaz s mojim menom a veľký preukaz s doplneným mojim menom ako majiteľom. A tak som sa oficiálne stal majiteľom auta a mohol som sa presunúť na Slovensko.

Slovenská časť

Kontrola originality, technická a emisná kontrola

U nás oficiálne nemáte danú žiadnu zákonnú lehotu, do ktorej musíte teraz prihlásiť auto na slovenských úradoch ale limitujú vás iné lehoty. Najkratšie sú zrejme 2 mesiace, ktoré Vám platí poistenie, pokiaľ nedodáte slovenský technický preukaz (asi to závisí od poisťovne, u mňa to bolo tuším 6 týždňov a medzitým mi prišli prvé maily, že keď nedodám techničák tak mi zrušia zmluvu, k tomu neskôr) a potom 3 mesiace, dokedy platia značky. Čiže by ste prihlasovanie mali riešiť čím skôr.

Aby som mohol začať proces prihlasovania auta na slovenských úradoch, ako prvé ma čakali kontrola originality, technická a emisná kontrola. Zohnal som si teda kontakt na dobrú kontrolu originality, ktorá je zároveň aj STK a EK a zavolal tam. Dostal som termín cca za tri dni a radu, že ak auto prihlasuje v Bratislave, tak tam sa im nie veľmi páči, ak im dodávam protokoly z českej STK a EK (aj keď platné), tak že si mám rovno spraviť všetko naraz a potom prísť na tzv. administratívnu kontrolu potom, ako auto dostane značky. Vtedy vám vydajú protokol s číslami z nových značiek. Ale nepredbiehajme. KO ma stála 89 eur a STK spolu s EK 79 eur.

Kontrola originality spolu s STK a EK trvala cca 3 hodiny a auto prešlo bez problémov. Kontrola originality platí len 15 dní, zatiaľ čo STK a EK klasicky 2 roky. Nieto teda času nazvyš – do spomínaných 15 dní musíte podať žiadosť o uznanie auta, inak musíte ísť na KO ešte raz.

Idovoz.sk

Ďalej som musel online zaplatiť za „PREVZATIie ZODPOVEDNOSTI
ZA NAKLADANIE S ODPADOM POCHÁDZAJÚCIM Z VOZIDLA, KTORÉ JE JEDNOTLIVO DOVEZENÝM VOZIDLOM „. V preklade poplatok za ekologické zlikvidovanie auta v (dúfajme ďalekej) budúcnosti. Spravíte to jednoducho cez internetovú stránku idovoz.sk a vyjde vás to 30 eur.

Uznanie typového schválenia

Tak a teraz to začne byť zaujímavé. Na rozdiel od kupovania auta na Slovensku ešte musíte absolvovať jeden byrokratický krok. Podať tlačivo s romantickým názvom „Návrh na jednotlivé uznanie typového schválenia EÚ jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu alebo zmluvného štátu„ Bacha, ono sa to všetko na letmý pohľad dosť podobá ale pre dovoz z krajiny EÚ potrebujete presne toto.

Vaše možnosti sú: Spraviť to online za 50 eur alebo prísť osobne na úrad a zaplatiť 100 eur. Štát má potom na schválenie vašej žiadosti mesiac. Ak to chcete mať cca do týždňa, tak si pripravte 300 eur.

Nakoľko ja som skrblík a chcel som vyskúšať podanie elektronicky (o ktorom som sa skoro nič čo sa návodov týka na internete nedočítal), zvolil 50 eurovú možnosť. Ó keby som bol vtedy vedel…

Aby ste podali žiadosť elektronicky potrebujete nasledovné: elektronický občiansky preukaz a čítačku a mať to rozchodené (lebo to môže celkom byť level expert a nič pre ľudí s málo nervami), potom oskenované protokoly z KO, STK, EK, pdf z idovoz.sk, oskenovaný malý a veľký český technický preukaz a (!) zaručenú konverziu kúpno-predajnej zmluvy. Pýtate sa čo to je?

Pred elektronickým podaním som si naštudoval info na JISCD cez ktorú sa formulár podáva (k nápovede k podaniu žiadosti sa dostanete až po prihlásení cez občiansky, ale ja som to okopíroval a môžete si to pozrieť tu: Nápoveda k uznaniu typového schválenia

Tam ale nepísali nič o tom, či tie dokumenty musia byť nejako overené. Nedalo mi to, tak som šiel k notárovi a chcel som si dať spraviť onú zaručenú konverziu všetkých potrebných dokumentov. Nie je to nič iné, ako digitalizácia dokumentov do oficiálnej úradnej formy, ktorá je plnohodnotnou a právoplatnou náhradou papierového dokumentu. Ale: u notára mi povedali, že žiaden dokument, ktorý nemá na sebe „prvok originality“ (podpis, pečiatku a pod) sa nedá takto konvertovať. Problém predstavoval idovoz.sk a jeden papier z KO. Tak si vravím, nikde o tom nič nepíšu tak to asi netreba.

Prihlásil som sa teda cez občiansky preukaz na JISCD (link nižšie), poctivo všetko vyplnil a vyklikal, oskenoval dokumenty (český technický preukaz je nejaký nešťastný formát ako jeden a pol A4 na dĺžku, čo som musel skenovať na 2 krát a potom spojiť vo photoshope). Z úradov som si vybral ten Bratislavský (čo je vlastne klientské centrum) lebo tam oficiálne spadám. Formulár som elektronicky podpísal a poslal. Došiel mi „mail“, že to teda systém prijal. Za pár minút príde do systému ďalšia správa, že žiadosť zaregistrovali. Potom za nejaký čas (tuším aj pár dní) mi prišiel príkaz na úhradu, ktorý som zaplatil a opäť za pár minút mi prišlo, že som to úspešne zaplatil. Od tohto momentu majú teda mesiac aby žiadosť vybavili.

A dni plynuli… A týždne plynuli… Oficiálne by ste autom na prevozných značkách nemali jazdiť za iným účelom, ako vybavovanie prihlásenia samotného auta a tak sa z neho oficiálne v tomto momente stáva na čas plechová socha v garáži.

V 29. deň od podania žiadosti (čiže som reálne čakal ten mesiac) mi prišla SMS, že bolo začaté konanie (ergo sa na to pozreli) a na druhý deň mi volala veľmi milá pani z úradu, že mi tam chýba zaručená konverzia kúpno-predajnej zmluvy. Tak sa pýtam, či iné doklady treba tiež dať skonvertovať a že nie, lebo techničáky musím aj tak doniesť a odovzdať. Čiže aj keď to podáte elektronicky, musíte tam prísť osobne. Plus tipujem, že keď riešite osobne, tak si budú chcieť niektoré tie doklady nechať, čo ak ich nemáte notársky okopírované, tak ste v princípe dojazdili.

Pani z úradu mi cez telefón vysvetlila, ako potom podať zaručenú konverziu na úrad: cez slovensko.sk nájsť úrad (v mojom prípade Okresný úrad Bratislava) a potom „Nájsť službu“ a „Všeobecná agenda“. Na moje prekvapenie tam neviete zvoliť komu to posielate ani nič podobné. Proste priestor na dáky text a na pridanie prílohy. Tak som to teda vyplnil, poslal súbor od notára (formát „asice“) a čakal.

V cca 40ty deň od podania pôvodnej žiadosti mi to nedalo, a šiel som si vystáť rad na úrad, aby som sa informoval. Predo mnou nikto nebol tak som bol hneď na rade. Pýtam sa teda, či všetko ok prešlo a vraj kedy som podával žiadosť a ja že 29. septembra (bol už celkom slušný november). Odovzdal som české doklady a za pár sekúnd som mal u seba veľký slovenský technický preukaz. Jednoduché. Akurát mi mohli povedať, že v princípe čakajú na mňa kým im donesiem techničáky (alebo teda som tomu náhodou pomohol tým, že som prišiel, neviem). Možno komunikačný šum s chybným príjmom na mojej strane. Ale: konečne hotovo. Skoro…

Slovenské značky

Ďalší krok je návšteva polície a prihlásenie / získanie slovenských značiek. Táto časť je v princípe skoro rovnaká, ako pri prepise auta vrámci slovenska. Výhoda klientského centra v BA je, že to je v princípe o 10 metrov vedľa. Mne to ale nepomohlo, lebo som si nedoniesol značky. Okrem toho mi bol daný nejaký papier s údajmi o aute, ktorý som si vraj mal okopírovať, lebo ho budú možno chcieť na administratívnej STK ale musím im ho vraj nechať pri prihlasovaní auta. Dokument sa volal Základný technický popis jednotlivo dovezeného vozidla.

Na moje prekvapenie (bol štvrtok) som si okolo 9tej ešte dokázal potiahnuť lístok a o 15 minút som bol na rade. Predložil som teda veľký slovenský technický preukaz, bielu kartu od poisťovne (doklad, že je auto poistené), protokol od STK a EK (KO už netreba, čo je aj dobre, lebo platila len 15 dní), české prevozné značky a Základný technický popis jednotlivo dovezeného vozidla. Na oplátku dostanete slovenské značky a vyplnený veľký slovenský technický preukaz (malý vám príde kuriérom zhruba za 2 týždne). Yeeeees! Now we cookin.

Administratívna STK a EK

Už ma čakali len dva posledné kroky – návšteva STK a EK za účelom tzv. administratívnej kontroly. V princípe sa vám len rýchlo pozrú na auto (musí fyzicky dôjsť na kontrolu, nie je to len zmena papiera) a prepíšu ŠPZ na správnu slovenskú.

Zaslanie techničáku do poisťovne

Okrem toho už len pošlete alebo zanesiete do poisťovne slovenský technický preukaz a oni vám pošlú bielu kartu s doplnenou slovenskou špz.

Hotovo

No a to je všetko. Jednoduché, nie? A trvalo len skoro 2 mesiace… a stálo to (veľmi približne, CZ aj SK časť) 350 eur.

Moja rada teda znie – všetko do momentu žiadania o typové uznanie si viete spraviť bez problémov sami. Potom je ale najlepšie si zohnať niekoho čo v tom vie chodiť a pozná sa s ľuďmi na úrade a budete to mať tak za 2 týždne alebo menej namiesto mesiaca.

Tak snáď som toto dakomu pomôže a pokojne sa podeľte aj o svoje skúsenosti.

 

TLDR:

Osobitný dovoz jazdeného auta z Českej republiky (verzia pre kúpu fyzickej osoby ďalšej fyzickej osoby a následne schvaľovanie na Slovensku online):

Česká časť:

– Dohodnite si obhliadku a poriadne si pozrite auto, tu je link s podrobným zoznamom, čo všetko kontrolovať:
https://www.chris-fix.com/upload/How%20to%20Inspect%20a%20Used%20Car%20Checklist%20%20FULL.pdf

– Ak ho chcete kúpiť, vypíšte a podpíšte dve kúpno-predajné zmluvy v českom jazyku (jednu pre vás, jednu pre pôvodného majiteľa), tu máte link na šablónu českej kúpno-predajnej zmluvy:
https://www.cebia.cz/guide/detail/27?file=18&do=download

– Dohodnite sa na forme platby (odporúčaný je prevod, nad istú sumu je dokonca povinný)

– vybavte si slovenské poistenie online alebo cez telefón na VIN číslo auta.

– vybavte si od bývalého majiteľa splnomocnenie na úkony za účelom Prepisu a vývozu auta

– alternatívne môžete s bývalým majiteľom ísť osobne na Obecný úrad s rozšírenou pôsobnosťou

– vyplaťte pôvodného majiteľa, od tohto momentu to zvládate sami

– Navštívte stanicu STK a EK a absolvujte Evidenčnú kontrolu

– Navštívte Obecný úrad s rozšírenou pôsobnosťou a doneste si tam pôvodné české značky, oba technické preukazy, kúpno-predajnú zmluvu, splnomocnenie (ak je), protokol z Evidenčnej kontroly a potvrdenie o pôvodnom alebo novom poistení

– Potiahnite si lístok, zoberte si tlačivo na vývoz auta a vyplňte ho zatiaľ čo čakáte

– prevozné značky si dajte ideálne na 3 mesiace (maximum)

– Keď sa dostanete na rad, do veľkého technického preukazu budete doplnený ako nový majiteľ a dostanete aj na počkanie nový malý technický preukaz s vašim menom ako aj nové, prevozné značky

– Týmto ste sa stali právoplatným majiteľom auta a môžete sa presunúť na Slovensko

Slovenská časť:

– Vybavte si termín na Kontrolu originality, Technickú kontrolu a Emisnú kontrolu (ideálne na jednom mieste) a absolvujte všetky tieto kontroly
(KO platí len 15 dní takže dovtedy musíte všetko nižšie uvedené stuhnúť vybaviť a podať žiadosť na úrad)

– zaplaťte poplatok za ekologickú likvidáciu na idovoz.sk

– choďte k notárovi a dajte si spraviť zaručenú konverziu kúpno-predajnej zmluvy (iné doklady digitalizovať netreba)

– oskenujte všetky potrebné doklady a elektronicky pomocou čipového občianskeho preukazu na jiscd.sk podajte „ Návrh na jednotlivé uznanie typového schválenia EÚ jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu alebo zmluvného štátu“ (presný link: https://www.jiscd.sk/prevadzka-vozidla/dovoz-jednotliveho-vozidla-zo-zahranicia/dovoz-vozidla-z-clenskeho-ineho-zmluvneho-statu/uznanie-typoveho-schvalenia-es-jdv-z-clenskeho-ineho-zmluvneho-statu/navrh-na-jednotlive-uznanie-typoveho-schvalenia-eu-jednotlivo-dovezeneho-vozidla-z-clenskeho-statu-alebo-zmluvneho-statu/

(nápovedu nájdete v tomto PDFku).

– po vyzvaní zaplaťte správny poplatok

– čakajte na SMS o začatí správneho konania (môže to trvať aj vyše mesiac)

– ak nastane nejaký problém, z úradu vás budú kontaktovať a celkovo sú z mojich skúseností nápomocní a milí

– keď budete vyzvaní, navštívte úrad (alebo to môžete skúsiť aj skôr) a vymeňte oba české technické preukazy za veľký slovenský a „Základný technický popis jednotlivo dovezeného vozidla“, ktorý by ste si mali okopírovať, lebo ho môžu chcieť na administratívnej STK a EK ale keď vám budú dávať značky, tak si ho nechávajú

– navštívte políciu a prihláste auto na značky postupom, ako keby ste ho kúpili na slovensku (potrebujete veľký slovenský technický preukaz, české prevozné značky, potvrdenie o poistení, protokol o STK a EK „ Základný technický popis jednotlivo dovezeného vozidla“)(KO vám zrejme už platiť nebude ale tú už nepotrebujete)

– absolvujte administratívnu STK a EK (auto musí byť prítomné)

– kontaktujte poisťovňu a pošlite im oskenovaný technický preukaz a pošlú vám novú bielu kartu s doplnenou značkou

– Hotovo, easy peasy lemon sqeezy 🙂

Auto fanatik, ex-novinár, video točič, muzikant, et. cetera