Home Autá Prečo je zadný náhon iracionálne fantastický

Prečo je zadný náhon iracionálne fantastický

0
Prečo je zadný náhon iracionálne fantastický

My, automobiloví fanúšikovia, nebažiaci po ideálnych traťových časoch,ale ani neničiaci gumy jazdou bokom, prečo aj nám vlastne piští „srdéčko“ po aute so zadným náhonom?

Priznám sa, že tento príspevok do blogu je trochu z núdze cnosť, aby som otestoval vzhľad príspevku s videom. Keď už, tak nech to má aspoň zmysel.

Video, ktoré tu vidíte je výsledok časového stresu, využitie situácie a to najlepšie, čo sa nám podarilo natočiť, kým došli policajti. Ide o krátke video na účely dotazníka v mojej diplomovke, ktoré pôvodne nemalo mať žiadnu pointu, no nakoniec sme jednu rýchlo vymysleli.

Na dnešnom automobilovom trhu nájdete množstvo hybridov. Málokto má ale o hybridných autách takú predstavu ako BMW. Ich model ActiveHybrid3, ktorý som zhodou okolností testoval práve, keď prišiel čas na video, je po M3 najrýchlejší v ponuke modelu, ďaleko cez 300 koní, všetky prenášané na zadné kolesá.

Neviem prečo, ale odkedy existujú autá so spaľovacími motormi, muži akoby získavali vďaka ich komplikovanej obsluhe pocit satisfakcie pri jej úspešnom zvládnutí. Jazdíme, radíme, brzdíme, hrabeme sa v nich. Priznávam teda, sme veľmi iracionálni. Ale to nás robí ľuďmi. Ktorý racionálny človek by zjedol nezdravé jedlo, začal fajčiť, piť, ak to reálne k životu nepotrebuje? Ovláda nás niečo mimo našej kognitívnej stránky, niečo viac zvieracie.

A jedna z príležitostí, pri ktorej sa toto zviera ukáže, je jazda bokom. Tá je možná len v aute so zadným náhonom. V praxi môže byť ale takýto typ pohonu nebezpečnejší, menej praktický a drahší. Ak budeme realisti, často aj pomalší. Zadokolka BMW 1M s výhodou niekoľko desiatok koní nedokázalo na Nurburgringu zdolať Renault Mégane RS Trophy s predným náhonom. Nehovoriac o veľkom cenovom rozdiele.

Ale svoju iracionalitu si plne uvedomujem. Trávim hodiny a hodiny testovaním áut, písaním recenzií a racionálnymi radami pre potenciálnych záujemcov a nakoniec by som si aj tak kúpil 4 dekády staré, komplikované francúzske auto, nočnú moru každého mechanika… Moja rada každému tak znie, kúpte si auto, ktoré sa vám páči. A páči sa vám zadný náhon!